Jetta-tyttö karkasi tänään ekan kerran! Takapihalla ei ole aitaa kun ei keretty aidata sitä ennen lumien tuloa, mutta kasasin lumipenkat pihan ympäri. Fiksuna tyttönä Jettis löysi pakoreitin naapurin pihalle. Yleensä se tulee kutsumalla pois, mutta tällä kertaa ei, koska suuri metsästäjäkoira löysi kuolleen keltasirkun! Noh, minä sitten yöpaitasillani juoksin Jettaa kiinni naapurin lumihangessa ja siinä tiimellyksessä tippui kengätkin jalasta. Onneksi sain Jetan kiinni eikä se juossut tielle. Loppu hyvin kaikki hyvin, minä sain pieniä haavoja kinttuihin hangella juoksemisesta ja naapurit sai hyvät naurut ja juoruttavaa! :D Kaunis keltasirkku oli Jetan käsittelyn vähemmän kaunis. Aijaijai, riistan rikkominen on vakava asia!
   Mutta ei anneta pikkuseikkojen masentaa! Eilen opetin Jetalle ensimmäisen tempun! "Läpy" elikkäs Jetta antaa ylävitoset. Se oli tosi helppo opettaa kun tuolle on niin normaalia tommonen tassuttelu. Sitten tänään aloitin naksuttelun, en ollut ihan varma että ymmärtääkö se täysin sen merkityksen mutta ymmärsihän tuo. Viksu typy. Aloitin kosketusalustasta, eli mulla on lattialla pieni pyyhe jota sen pitää tassulla koskea. Äärettömän nopeasti se oppii.. Se osaa jo koskea siihen tassulla mutta pitää hioa siitä semmonen tyylipuhdas suoritus. Noutoa otettiin myös äsken, Jetta on kova tyttö kantamaan, mutta ei mielellään tuo mitään minulle. Ensimmäisen naksusession jälkeen sain sen tuomaan patukan minulle! Tietenkin takapakkia on odotettavissa, mutta kyllä on mieltä ylentävää! :) Mulla oli omat epäilykset että osaanko ollenkaan naksutella kun en aikaisemmin sitä ole tehnyt, mutta ainakin alkuun näyttää sujuvan hyvin.